W dniu 5 grudnia 2019 r. odbyło się spotkanie sieciujące „Budowanie wizerunku PES/produktu PES z wykorzystaniem znaku „Zakup prospołeczny”, przeznaczone dla podmiotów ekonomii społecznej wyróżnionych tym certyfikatem lub chcących go uzyskać.
Głównym zagadnieniem spotkania było omówienie zasad budowania marki podmiotów ekonomii społecznej i jego produktu lub usług.
Na początku pani Iwona Kurto z Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Toruniu przybliżyła źródła pozyskiwania środków finansowych dla organizacji trzeciego sektora, natomiast pan Marcin Tylman z Fundacji Aktywizacji i Integracji z Nowego omówił temat współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami.
Z kolei o podstawowych zasadach budowania wizerunku PES/produktu PES z wykorzystaniem znaku „Zakup prospołeczny”, sposobach skutecznego pozyskiwania i utrzymania klienta oraz o tym, jak marketingowo i strategicznie myśleć o własnym PES, opowiedział pan Jacek Bykowski, przedstawiciel Fundacji im. Królowej Polski św. Jadwigi, właściciela praw autorskich znaku „Zakup prospołeczny”.
W spotkaniu wzięły udział m.in. podmioty, które ostatnio zostały certyfikowane znakiem „Zakup prospołeczny”. Miały one możliwość wstąpienia do istniejącej sieci. Były też podmioty, które nie mają jeszcze przyznanego znaku i dwa z nich zadeklarowały chęć uzyskania „Zakupu prospołecznego”